Monday 2 May 2011

030511 : perkampungan AJK PKAP : 1st day , 1st meeting .

tarikh : 03/05/2011
tempat : Foyer Kolej Ungku Omar
masa : 8.30 p.m

wokey . 1st day , 1st meeting . hari ni semuanya bermula . setelah masing-masing AJK PKAP mengharungi cerita hidup masing-masing di bawah naungan DARUL MAKMUR , maka hari ini masing-masing hadir untuk sama-sama berkampung bagi memulakan gerak kerja untuk tanggungjawab yang dipikul .

Seperti biasa , 1st day , 1st meeting .. sudah pastilah sesi berkenal-kenalan sesama AJK terlebih dahulu . Bak kata orang , tak kenal maka tak cinta . So , disinilah bermula titik perkenalan untuk sebuah ukhuwah . Pendek kata , perkenalan bermula , ukhwah tercipta , keakraban terbina , kerjasama dipinta .

Makanya , apabila tali persahabatan mula diikat , di briefing pula tentang program untuk sepanjang sesi. MENARIK & TERTARIK . ayat yang sesuai untuk menggambarkan program KAMI . Setelah ditolak , tambah , bahagi , darab dan segala macam , maka KAMI sebulat suara memilih 10 program untuk sepanjang sesi ini .

10 program PKAP sesi 2011/2012 :

- Minggu pengenalan persatuan
- Program ramah mesra ahli baru PKAP
- Operasi Khidmat Masyarakat
- Jejak Menara & Tunas Bestari
- Kursus perkahwinan
- Sukan & Rekreasi
- Malam Premium Gading (MAPREGA)
- Program Pemantapan Akidah
- Kursus Keusahawanan
- Kursus Pemantapan Organisasi

Program telah dipilih , maka siapa yang akan mengelolanya ? ? ? ? TANDA TANYA ! jawapannya akan disingkap pada meeting esok hari ..

Akhirnya , setelah berpatah kata-kata diungkap oleh AJK-AJK PKAP .  Maka , sesuatu telah disimpulkan . Ikatan yang utuh , teguran yang membina , kerjasama yang dipinta .  

Sekian ,
" Seorang pejuang agama ALLAH tidak bekerja secara part time , tapi bekerja full time malah over time"

"Dari Pahang Kami Datang , Kepada Pahang Kami Berbakti"

No comments:

Post a Comment